واحد رصد تورم تشکیل می شود
ستاد هماهنگی اقتصادی به ریاست آیت الله رییسی مصوب کرد:

واحد رصد تورم تشکیل می شود

رهبر انقلاب در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲، سال جدید را سال «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری کردند. بخشی از پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است: من البته تولید را که گفتم، تکیه کردم روی تولید، در کنار تولید سرمایه‌گذاری مهم است.‌‌..
کد خبر: ۱۴۴۹۸۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، یک سال پس از این پیام، به‌نظر می‌رسد با همه تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت و مجلس، مهار نرخ تورم و همزمان با آن رشد تولید به نقطه دلخواه نرسیده است. با این وجود حتی منتقدان دولت نیز بر این باورند که حرکت موثری در چارچوب این هدفگذاری انجام شده است.

دستیابی به نرخ رشد اقتصادی ۴ درصدی و متوقف کردن نرخ تورم در محاسبا تورم نقطه به نقطه نسبت به سال قبل نشان می‌دهد موفقیت‌هایی در تحقق شعار سال به دست آمده است.

به این آمار می‌توان رشد فعالیت کارگاه‌های اقتصادی را اضافه کرد که پیش از این یا تعطیل شده بودند و یا با حداقل ظرفیت خود فعالیت می‌کردند.

در سالی که گذشت همچنین بانک مرکزی موفق شد پروژه دلار ۷۰هزار تومانی که از مدتها قبل بر طبل آن کوبیده می‌شد را شکست دهد و عملا از نوروز ۱۴۰۲ تا اسفند این سال رشد قیمت ارز نوسان محدودی را نسبت به قبل تجربه کرد.

با این حال چالش هایی مانند تحریم اقتصادی، رشد نقدینگی و مفاسد اقتصادی باعث شد تا دستاوردهای سال "رشد تولید و مهار تورم" چنلن که باید در سفره‌های مردم محسوس نبوده و انتقاداتی به عملکرد تیم اقتصادی دولت وارد شود.

انتظار می‌رود در سال آتی با توجه به آغاز به کار مجلس جدید و شعارهای معیشتی اغلب منتخبان خانه ملت، مسیر مهار تورم و حمایت از تولید داخلی هموارتر شده و خروجی تحولات امسال در سال جدید ملموس‌تر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها